Het is weer zover, de wekelijkse blog! We hebben deze week de eerste prototypes gemaakt van de app die jullie gaan gebruiken. Er waren wat harde deadlines deze week, dus we moesten wel aan de slag.

Deze week moest er een eerste hifi-prototype van de app af zijn en getest zijn. Een deel van het team is aan de slag gegaan met het ontwerpen, en een ander deel van het team hield zich bezig met de overige zaken die op dat moment ook van belang waren, zoals het testplan, maar ook de sociale media-strategie.

Er zijn dus mooie ontwerpen gemaakt van de app, waar de content uit het contentplan, en de stijl van de style tile in verwerkt zit. Dit is gemaakt met Adobe XD, en zo konden we het ook clickable maken en testen. Toen dit af was, zijn er direct heuristic evaluations uitgevoerd met experts. Uit de resultaten van deze test, is er een test plan geschreven voor een task-based user test. In deze test zou  de testpersoon enkele taken uit moeten voeren, om te kijken hoe makkelijk hij door de app navigeert. Er wordt dan gelet op de tijd die het kost om een taak uit te voeren, en op de hoeveelheid foute ‘clicks’ en andere opvallende zaken. Deze test is erg belangrijk, omdat wij, het team, zelf niet de gemiddelde gebruiker zijn. Wij zijn ‘experts’. Dat klinkt ongeloofwaardig, maar het is zo.

Marketing is ook een belangrijk deel van de app. Als mensen niet van de app afweten, gebruiken ze het niet, en als mensen de app niet gebruiken, werkt het hele systeem niet. We hebben deze week dus een begin aan de marketingstrategie gemaakt, door een social media-strategie te schrijven. We hebben ook alvast de naam ‘Jassie’ geclaimd op alle belangrijke social media. We willen namelijk niet dat anderen er opeens met onze naam vandoor gaan.

Deze week heeft ons project dus al een grote stap vooruit gezet, door het maken van het hifi-prototype. We hebben nu echt iets wat we kunnen laten zien! Ook begint het besef dat dit een echt bedrijf is, wat van de grond moet komen, steeds meer te worden, door de marketingstrategieën.